ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πρωινό & απογευματινό ωράριο

Βεβαίωση Παρακολούθησης.
Σημειώσεις, Εκπαιδευτικό Υλικό, Βιβλιογραφία

Προσαρμογή επιπέδου στις ανάγκες του σπουδαστή (από αρχάριο/ εισαγωγικό, έως προχωρημένο).

‘Όψεις της Ψυχικής Ασθένειας’

Ανάλυση της έννοιας πολύπλευρα και ολιστικά, για την ουσιαστική κατανόησή της. Στο σεμινάριο, θα συζητηθούν: -η ιστορία της ψυχικής ασθένειας, από το παρελθόν, έως σήμερα, -οι διαστάσεις της (βιολογική, ψυχολογική, διαπροσωπική, κοινωνική, πολιτισμική, επαγγελματική, οικονομική, νομική), -τα αίτια της ψυχικής ασθένειας, -η διαφορά πάθησης και συμπτώματος, -οι εκφάνσεις της, -οι τρόποι διάγνωσης, -οι μέθοδοι αντιμετώπισης, -οι ορισμοί της, και η σημασία/ το αντίκτυπο αυτών, και, -η πραγματικότητά της, και των πασχόντων.

'Ψυχοπαθολογία'

Κατάρτιση για όλες τις ψυχικές παθήσεις, κατανόηση αυτών και των διαχωρισμών τους. Το σεμινάριο αναπτύσσει: -θεμελιώδεις έννοιες και ορισμούς, -κατηγορίες παθήσεων -διαγνωστικά κριτήρια (γενικότερα) -κάθε μία πάθηση -τα αίτια, -τα συμπτώματα, -τα κριτήρια, -τους τρόπους διάγνωσης & αναγνώρισης, -τις εκφάνσεις, -τις δυνατότητες αντιμετώπισης- για έκαστη πάθηση, συμπληρώνοντας με παραδείγματα, και τονίζοντας τις διαφορές ή ομοιότητές τους.

‘Λήψη Ιστορικού και Διάγνωση: Το DSM και Πέρα από Αυτό’

Ανάλυση της σημασίας της λήψης ιστορικού, των μεθόδων πολύπλευρης διεξαγωγής της, τις πιθανές δυσκολίες και την αντίστοιχη διαχείρισή τους. Συνδυαστικά, κατανόηση της έννοιας της διάγνωσης, της νοοτροπίας και των μεθόδων της, και επεξήγηση του Διαγνωστικού και Στατιστικού Εγχειριδίου (4 & 5)- των θετικών του μα και των περιορισμών του.

‘Σχολές Ψυχοθεραπείας’

Κατανόηση της έννοιας της ψυχοθεραπείας και της πορείας της από το παρελθόν έως σήμερα. Ανάλυση των διαφορετικών θεραπευτικών προσεγγίσεων (όπως Ψυχαναλυτική, Ψυχοδυναμικές, Προσωποκεντρική, Γνωσιακή- Συμπεριφοριστική, Συστημική και άλλες)- κεντρικών χαρακτηριστικών και μεθόδων τους, σημαντικών προσωπικοτήτων σε αυτές, καθώς και κοινά και διαφορές μεταξύ τους. Επεξήγηση της έννοιας της σύνθεσης θεραπευτικών μοντέλων και πρακτικών μεθόδων για την επίτευξη αυτών, των πιθανών δυσκολιών στην ψυχοθεραπεία και τρόπων αντιμετώπισης, και εμβάθυνση στην έννοια ‘θεραπευτής’.

‘Νευροψυχολογική Αξιολόγηση’

Εισαγωγή στην Νευροεπιστήμη/ Νευροψυχολογία, μέσα από ιστορική αναδρομή, ορισμό, και κατανόηση της νοοτροπίας της, των διαφορών από την Ψυχολογία, και των βασικών αρχών της. Ανάλυση της διαδικασίας αξιολόγησης (ορισμός, πληθυσμοί στους οποίους απευθύνεται, διαδικασία, στόχοι, τρόποι επίτευξης, μέθοδοι, εργαλεία (ποσοτικά & ποιοτικά), προνόμια και περιορισμοί)- της χρησιμότητάς της, μα και σε ποια ‘επόμενα βήματα οδηγεί’. Κατανόηση της ουσίας της αξιολόγησης, και τρόπων εφαρμογής του συνόλου της διαδικασίας ή επιμέρους πτυχών (θεωρητικά και πρακτικά), καταλήγοντας σε αναφορά ηθικών ζητημάτων, και ανθρωπιστικής νοοτροπίας.

‘Τέχνες & Ψυχοθεραπεία’

Ιστορική αναδρομή, από την αρχαιότητα ως το παρόν, στην πολυεπίπεδη συσχέτιση των τεχνών με την ψυχολογία, την ψυχική υγεία και ασθένεια, και την θεραπεία. Ανάλυση της παρουσίασης της ψυχικής υγείας και ασθένειας στις τέχνες και την σημασία αυτής, και των θεραπευτικών στοιχείων των τεχνών. Κατανόηση της επιρροής της τέχνης και των θεραπευτικών ιδιοτήτων της στον εγκέφαλο και κατ’ επέκταση την σκέψη, το συναίσθημα και την συμπεριφορά. Ανάλυση των τεχνών ως μέσο (και μέθοδο) αξιολόγησης και αναγνώρισης προβλημάτων, και εμβάθυνση στην χρήση των τεχνών θεραπευτικά (προσεγγίσεις, ομοιότητες και διαφορές τους, μέθοδοι, εργαλεία, προνόμια και περιορισμοί, ερευνητικά δεδομένα)- τόσο ως ψυχοθεραπεία όσο και ως αντιμετώπιση συμπτωμάτων, καταλήγοντας σε πρακτικές εφαρμογές των τεχνών στην θεραπεία και το άτομο.

‘Ειδική Αγωγή’

Κατανόηση της ψυχολογίας και ψυχοπαθολογίας στο παιδί και τον έφηβο. Ανάλυση των διαφορετικών (ψυχιατρικών και βιολογικών) παθήσεων που εντάσσονται στην ειδική αγωγή, με έμφαση στην κατανόηση των συμπτωμάτων και των ψυχολογικών εκφάνσεων, και τρόπων αναγνώρισης και διαχείρισης αυτών εντός και εκτός εκπαιδευτικού πλαισίου.

‘Άγχος και Πανικός: Αναγνώριση και Αντιμετώπιση’

Εξερευνούμε το άγχος πολύπλευρα, κατανοώντας τι συμβαίνει στο σώμα, την σκέψη, το συναίσθημα και την συμπεριφορά. Αναλύουμε τα αίτια, τις επιπτώσεις, τις εκφάνσεις του άγχους, καθώς και των σχετικών διαταραχών, και εμβαθύνουμε σε τρόπους και μεθόδους αναγνώρισης, διάγνωσης και διαχείρισης προσωπικά και θεραπευτικά.

‘Άνοια: Διερεύνηση, Διαστάσεις, Διάγνωση, Διαχείριση’

Αναλύονται τα αίτια της πάθησης, οι διαφορετικές κατηγορίες της, η διαφοροποίησή της από παρόμοιες παθήσεις ή το φυσιολογικό γήρας. Επεξήγηση των συμπτωμάτων, του τρόπου και μεθόδων διάγνωσης, και των μεθόδων αντιμετώπισης. Δίνεται έμφαση στην κατανόηση της πραγματικότητας του ατόμου, και αναφορά στην επιρροή της πάθησης στον περίγυρο του πάσχοντα. Σκοπός η ολιστική κατανόηση της πάθησης και των μεθόδων διαχείρισής της.

‘Εθισμός & Απεξάρτηση’

Κατανόηση & εμβάθυνση στους εθισμούς- από ουσίες, αλκοόλ, ή τζόγο, έως διαδίκτυο, παιχνίδια (gaming)- και αλληλοεξαρτώμενες σχέσεις. Ποιο το γενετικό και περιβαλλοντικό τους υπόβαθρο, τα αίτια, τα εναύσματα; Πως αναγνωρίζουμε και αξιολογούμε τους εθισμούς; Ποια η επιρροή ουσιών στον οργανισμό; Ποιες οι εκφάνσεις της εξάρτησης, και τι συμβαίνει στο άτομο όταν εθίζεται- σωματικά & στον εγκέφαλο, γνωστικά, συναισθηματικά, συμπεριφοριστικά, διαπροσωπικά, κοινωνικά, πρακτικά; Ποιες οι οδοί απεξάρτησης; Πόσο & πως μπορούν να βοηθήσουν; Ποια η διαχείριση του ατόμου και του περιβάλλοντος; Κλείσιμο με πραγματικά case studies.

Εκπαιδευτική Ενίσχυση

Δημιουργία Επιστημονικής Εργασίας

Καθοδήγηση στην επιλογή και αντίληψη θέματος και στόχου εργασίας, δομή περιεχομένου, επιχειρημάτων και πληροφοριών, περίγραμμα εργασίας δομικά, αναζήτηση, προσθήκη, και καταγραφή βιβλιογραφίας, διεξαγωγή στατιστικών, και καταγραφή αυτών, 'στήσιμο' εργασίας (περίληψη, περιεχόμενα, κλπ), έλεγχος και διορθώσεις.

Σκοπός η απόκτηση δομικών και ποιοτικών δεξιοτήτων και γνώσεων γύρω από την σύνθεση εργασίας, μα και ευρύτερης ‘νοοτροπίας’ διαχείρισης εργασιών- με ύφος τόσο επιστημονικό όσο και πρακτικό. Κατάληξη την σύσταση του κειμένου και του συνόλου, με έμφαση τόσο στην ουσία όσο και στην λεπτομέρεια.

Εποπτεία

Συναντήσεις όπου συζητούνται δυσκολίες, προβληματισμοί, προκλήσεις, και απορίες των φοιτητών, εκπαιδευτικά και επαγγελματικά (σε πρακτικές ή δουλειές). Αναπτύσσεται η συσχέτιση με το επάγγελμα και τα άτομα, η αντανάκλαση προσωπικών στοιχείων, και η αντιμετώπιση της δουλειάς σε προσωπικό επίπεδο. Στόχος η επίλυση προβλημάτων, η απόκτηση και εξέλιξη δεξιοτήτων, η εκμάθηση διαχείρισης, και η ανάπτυξη, επαγγελματικά, και προσωπικά. Η διαδικασία έχει στοιχεία θεραπευτικά, όμως δεν αποτελεί ψυχοθεραπεία.

logo1.png